2022. február 08. 11:24 - Professzor_Dunwich

Gulyás Band Interjú - Család, Zenekar, Koncert, Barátok!

 Interjúk, interjúk mindenhol! Most a Guylás Band-et vettem célba. Ez azért is érdekes nekem, mert mikor nagyjából 10 évvel ezelőtt belefutottam az Itt Élünk és a Jobb világ klipjébe nekem ez tökre bejött. Aztán megtudtam, hogy szolnokiak, ami a rajongásom kicsit tovább növelte, hisz ezek a punk arcok itt éltek tőlem néhány kilóméterre. Kis kamaszként ezek olyan hihetetlen dolognak tűntek. Na mindegy is, szóval a Gulyás Bandben benne van minden, aminek szerintem egy punk zenekarban benne kell lennie. Gyors, agresszív, ugyan akkor visz magával a flow és közben még a jobb kezed középső ujját is mutogathatod a szomszédnak, aki szerint túl hangosan hallgatjátok a zenét nyársalás közben. És hogy miért pont a jobb kezed középső ujját? Egyértelmű, mert a balban sör van!  

CSALÁD, ZENEKAR, KONCERT, BARÁTOK!

Sziasztok srácok, először is köszi szépen, hogy válaszoltok másodszor pedig vágjunk is bele! Meséljetek egy kicsit a zenekar kezdeti időszakáról. Honnan ismeritek egymást, mióta működik a zenekar, voltak e esetleg tagcserék és honnan jött az ötlet a Gulyás Band névhez?

MR: Talán 2003-ban kezdtük el…. Igazából akartunk valami zenekart ami más volt amit előtte csináltunk. Egész jól ment meg sokat piálgatunk a próbahelyen:) Kocsmából ismerjük egymást meg közös ismerősök által de már olyan régen volt pontosan nem tudom… Énekes és doboscsere volt. Jokó 2006 óta, Zoli 2015 óta A Gulyás név a volt dobosunk vezetékneve volt és kibaszásból neveztük el róla a zenekart :D

 ZI: Huh hát nem egyszerű felidézni.  A zenekar 2004-ben alakult akkor az énekesünk Katona Zoli és a dobosunk Gulyás Miki volt.  Katona Zoli 2006 nyarán lépett ki a zenekarból, 2015 júniusában Mikivel váltak el az útjaink. A zenekar név onnan jött, hogy sok zenekar nevet találtunk ki, de a dobosunknak Mikink egyik sem tetszett. Aztán Robi az egyik próbán mondta, hogy akkor nevezzük el rólad és így lett Gulyás Band. (Persze ez se tetszett neki J de ez maradt.) 2008-2012 között Héja Gábor (Csülök) gitárosként játszott még a zenekarban.

 LZ: Faszomtuggya. Én 2015-ben jöttem a zenekarba dobolni mert Mester Robi felhívott „rendesen telefonon” ami már akkor sem volt menő nemhogy most. Szóval ismertem őket, tudtam, hogy jó fejek, meg hogy nekem való muzsikát játszanak. Gondoltam hátha rólam is elnevezik a zenekart, de aztán kiderült van már Zoli Band és így Gulyás Band maradt. basszameg

 JT: Hááát nagyon jó kérdés, hogy hogy is kezdődött. Ismertük egymást már előtte is, aztán szóltak a srácok, hogy lenne e kedvem megpróbálni. Azt mondták a szövegeket úgy is tudod (még ma sem, nemhogy akkor)

 

 

Milyen az élet az Alföldön egy Punk zenekar számára? A zenétek szerintem legalábbis nem is klasszikus punk, mert a háttérben azért vélek felfedezni némi hardcore beütést is, szóval elég váratlanul érhette a tisztelt nagyérdeműt eleinte.

MR: Nekem személy szerint ez a punk!!! És nem vagyunk lakodalmas zenekar :D

ZI: Nekünk ilyen a punk. Mindenki más stílusú zenekarokban játszott előtte. Közös próbahelyen próbáltunk aztán egyszer megpróbáltuk együtt. Ez ilyen baráti zenekarnak indult és az is maradt mai napig, arra törekedtünk, hogy jól érezzük magunkat próbán és koncerteken. Szeretünk itt az alföldön élni. J

 LZ: Nem csak az alföldi hanem minden zenekarnak nehéz, mostanában meg főleg. Ha nincs meg a kellő alázat a zene és tisztelet a másik iránt akkor sokan fel is adják vagy összevesznek. Koncert és klub terén is borzasztó helyzetben van Szolnok megye. Szerintem nem klasszikus oldschool punk zenekar vagyunk hanem mindenki próbálja az egyéni  zenei világát is belerakni a dalokba. Tehát változatos zenei palettán mozog a dolog a thrashmetáltól a rapig, de mivel alapvetően gyors zenéink vannak ezért sorolhatják oda.

 JT: Igazából nem is tudom mi az a punk, nekem EZ….

 

Ez az egész covidos őrület, milyen hatást gyakorolt rátok, mint lényegében koncert zenekarra, mert ahogy látom abszolút koncert banda vagytok.

 MR: Igazából csak hülyeségeken járt az agyam, koncertek hiányában…csináltunk egy Grindcore formációt, meg egy Rock feldolgozást bandát! :D Sajnos az utóbbit kicsit szüneteltettjük, átkúrt minket Bon Jovi a világkörüli turnéval…☹:D

 ZI: Hát nem tudom. Nyilván kevesebbet játszunk azóta, és kevesebbet is próbálunk. De vannak tervek mindig, meg vannak unaloműző mellék projektek J

LZ: jaja mi nem streamkoncertet adunk vagy patreonon gyűjtünk... van a két sideproject amivel elvagyunk, a What this No! és a Májámi Válysz. Így folyamatosan írjuk a dalokat mindháromnak.

 

A dal írás folyamata nálatok, hogy néz ki? Ki hozza a szöveget, ki hozza a dal alapot?

 MR: Régebben Zombi meg én csináltuk a zenéket szövegeket, de mára a dal írás abszolút közös munka.

 ZI: A dal írás közösen történik. Mindenki hozott már zenei és szöveges ötleteket is. Eleinte a szövegeket én írtam aztán a próbákon a zenéhez formáltuk. Mostanában Robi és Zoli is ír szövegeket. (én kiégtem hahaha ). A zenét azt Zoli is Robi is és én is hozunk a Gulyás Bandbe. Mindenki kiveszi a részét J.

LZ: Igen full közös. próbaterembe összerakjuk a dalokat és közben meg írunk rá szöveget, aztán ha valakinek valami nem tetszik akkor addig gyúrjuk amíg mindenki tetszését el nem nyeri.

 JT: A srácok hozzák a zenéket és a szövegeket, Én pedig próbálok SÖRhangot adni neki

 

 Hogy látjátok a magyar underground helyzetét?

MR: Nehéz kérdés…de azt gondolom, aki akarja csinálni és jó számokat csinál az előbb utóbb megismerik Underground körökbe. Nekünk nincs okunk panaszra, sok helyre hívnak és a nézőszám is szép lassan növekszik.

 ZI: Ez majd a többiek kifejtik.

 LZ: Erről a kérdésről kurva sokat tudnék írni, de röviden annyi, hogy én magát a magyar Undergroundot is több csoportra szedném. „Régebben” több zenekar volt és egyedi dolgot próbált mindenki csinálni nem úgy mint ma, de sajnos az igény is csökkent a magyar underground zenére.

 JT: Szerintem is egyre kevesebb az igény az egyedi dolgokra, zenékre. Sokkal egyszerűbb a sablont lecopyzni aztán már mehet is. Mi azért próbálunk mindig valami kis változatosságot belevinni.  

 

 Mi a véleményetek a „punk” életvitelről? Vagy mitől lesz igazán punk a punk?

 MR: Mindenki mástól lesz Punk…Nem számít ki, hogy öltözködik,mennyit iszik,stb.

 ZI: A punk mostanában egy kicsit túl van magyarázva. Nekem a zenélés, a koncertezésről szól, megismerkedni emberekkel beszélgetni, bulizni velük. Ennyi.J

 LZ: Magyarországon valahogy a Punk életvitel félrement szerintem. Sokaknak az igénytelenség és a büszke butaság jelenti a punkságot. Ezt azok a sztereotíp dolgok hozták be a köztudatba, aminek kb.10%-a valós. Nekem a punk az attitűdöt, a lázadást jelenti, de nem feltétlen csak egy rendszer iránt, hanem bármi iránt. Emellett elfogadást és tiszteletet is jelent a másik ember iránt. 

 JT: Nem tudom: Én metálos vagyok!

 

 Ha jól tudom a VAN BAJ! című lemezetek volt a legutóbbi annak körülbelül három éve terveztek e új lemezt, illetve mik a terveitek a 2022-es esztendőre?

MR: Lesz új Gulyás!A számok nagyjából kész vannak már csak fel kéne venni.

 ZI: Mindig tervezünk valamit. Idénre akarunk új lemezt felvenni. A számok nagy része megvan már csak időt kéne szakítani a véglegesítésre és felvenni.

 LZ: Ezek miről beszélnek ???  :D

 

 A lemezeitek felvételei hol készülnek?

MR: Mi csináljuk magunknak a próbateremben.

 ZI: Az eddigi lemezeinket saját magunk a próbaterembe vettük fel.

 LZ: Rossz dolog saját magadnak rögzíteni a dolgaidat, idegőrlő …viszont nem biztos, hogy bármelyik hangmérnök bírna velünk.

 

  Ti melyik oldalon álltok az „analóg kontra digitális” csatában? CD? Kazi? Vinyl? Esetleg valamelyikőtök gyűjti is valamelyiket?

MR: Szeretem a Retro dolgokat, de már nem gyűjtöm..kazetták cdk vannak még.

ZI: Én nem voltam soha se nagy gyűjtő. Az első Bon Jovi Cd megvan. A többi, ami volt Robi kidobálta a kocsiból hahahaha

LZ: Digitális platformok,Spotify stbstb…egyszer volt egy Iron Maiden kazettám 3napig de elhagytam és nagyon rosszul esett megfogadtam hogy nem veszek semmi kézzel foghatót!

JT: Régen Én is gyűjtöttem a másolt kazettákat, de ma már semmi nincs belőle. Már a lejátszóm sincs meg. Maradtak a digitális dolgok…

 

Mit gondoltok, egy utolsó szál cigiért folytatott harcban Sid Vicious, vagy GG Allin nyerne?

 MR: GG Allin.

 LZ: Akár mennyire is Sidet szeretnék mondani sajnos GG Allin.    

 

Hogy érzitek, mindenről esett szó, amiről szerettetek volna beszélni, vagy esetleg belétek fojtottam a szót valamivel kapcsolatban?

 Nincs

facebook: https://www.facebook.com/Gulyasband

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://opiumbarlang.blog.hu/api/trackback/id/tr3717300210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása