2020. július 14. 21:37 - Professor_Shub Niggurath

Geld - Beyond the Floor (2020)

Szeretem ha egy zene átver, ha behúz a csőbe és olyat ad amire egyébként vágytam, de nem számítottam. Egy ideje nagyon rá vagyok csavarodva az ilyen 80-as években gyökerező, mocskos hangzású pusztulat hardcore zenékre, amiknél az esetek többségében a trükk a Dead Kennedys. Mint például a C.H.E.W vagy éppen a Soul Glo. A Geld-et is hasonlónak gondoltam első belefülelésre, de a  lemez végére pofán vert a felismerés, hogy ez nem teljesen olyan, de attól függetlenül eszement jó.

A recept a következő: Végy egy nagy tálat basszál bele pár ausztrál arcot, adj hozzá egy bödön zajt, futtassad hogy geci gyors legyen, de azért nem baj ha néha meg-meg áll. És miközben okádják az ótvart a mikrofonba, fűszerezd kellemesen karcos, középtempós kiállásokkal. Nem tudom elégszer leírni, hogy mennyire királyok ezek a nosztalgikus, de mégis, azért rengeteg újdonságot és okosságot rejtő bandák. Egyre többen vannak és ha az embernek van ideje, meg türelme kimazsolázni, kincseket találhat. Erre mondjuk azt mondják, hogy pszichedelikus hardcore, amit én azt túlzásnak érzek. Az Oranssi Pazuzu, na az pszichedelikus, ez maximum narkós kiállásokkal és elszállásokkal tarkított hardcore csörömpölés. Mindezt teljesen pozitív értelemben értem. A dalok rövidek és célra törőek, a hangzás hasítja a húst és a kezdeti látszat bunkóságot, már az első dal szólójával sikerül is levedleni. Tegnap mikor futottam az erdőparkban megcsípett egy pók vagy ki tudja mi, a lényeg, hogy egy pár perc alatt feldagadt az egész fejem és lüktetett az egész testem. Közben szólt a Geld és eléggé érdekes élmény volt, ahogy kb a testem lüktetésére dübörög a középtempós dob, mint valami LSD-be áztatott, belassított lódobogás. A nyakatekert vinnyogó kiállások azok amik beadják az érzést rendesen, kiváló kontrasztban van a paraszt aprítással. Létre hozva egyfajta delíriumos dinamikát, ami  rohadt izgalmassá teszi ezt a 28 percet. Hiába próbálnak meg átverni az acsargó kutyámajom vokállal és a csörömpöléssel, itt bizony elég erős trükközések mennek ahhoz, hogy ne csak egy szimpla nosztalgikus energia fröccs legyen. Ha beadta, akkor meg házi feladat az első lemez is.

Címkék: punk hardcore geld
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://opiumbarlang.blog.hu/api/trackback/id/tr4915992216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása