2021. július 05. 09:00 - Professor_Shub Niggurath

Egy RÉMesen jó beszélgetés - Interjú Mr N.-el

rem.jpg

Szeva! Akkor ha neked jó kezdhetjük is. Szóval, ha jól tudom a Rém előtt a Redneck Zömbiez-ben is benne voltál. Azon kívül volt még valamilyen zenei előéleted?

Szia! Először is hadd köszönjem meg a lehetőséget és a felkérést az interjúra és ezúton is szeretném üdvözölni az oldal olvasóit. Nos, igen korábban még valamikor 2010 előtt az egyik alapítója voltam a Redneck Zömbiez nevű zenekarnak, de korábbi időszakra visszanyúló zenei múltam igazából nincs. Azért fura ez talán egy kicsit, mert már gyerekkoromban is rengeteg zenész vett körbe. Több olyan barátom és ismerősön is van a tizenéves koromból, akik akkoriban ragadtak először hangszert a kezükbe és akárcsak pár évvel később is jóval előrébb jártak zenei téren, mint ahol én most tartok. Volt bennem egy minimális ambíció már 12 éves koromban, mert akkortájt lettem hatalmas Primus rajongó és nagyon szerettem volna basszusgitározni akkoriban. De mivel a tinédzserkori pénztárcámat a másik két hobbim, a képregény és a filmek (iszonyat addikt mozilátogató voltam akkoriban) teljes kiürítették minden hónapban, ezért a zenélés háttérbe szorult. Aztán amikor a Redneck teljesen földbe állt akkor döntöttem el, hogy hangszert fogok a kezembe életemben először és nekiállok valami olyan zenét csinálni, amihez én is elég leszek egyedül. Mivel a black metal szívem csücske és mivel ahhoz a zenéhez, amit én csinálok nem kell nem zeneművészeti egyetem nem is nagyon volt kérdés, hogy milyen irányba induljak el.

Én már el is felejtkeztem a Zömbiez-ről, pedig akkoriban nagyon bírtam, mindig belecsempésztem a szerepjátékos lejátszási listába. Miért mentetek szét? Mert egyébként elég patent kis banda volt, egyedi koncepcióval és egész jó témákkal, amiből bőven lehetett volna ennél is komolyabb dolog.

Mindigis egyfajta „hobbizenekar” volt. Volt egy időszak, amikor próbáltuk komolyan nyomni a dolgot, de ha megnézed kik alkották a zenekart akkor láthattad, hogy legalább a fele olyan ember volt, akinek volt mellette legalább egy, de volt, akinek 2-3 másik komolyabb bandája. Nagyjóból senki se tudott és nem is nagyon akart annyi energiát belefektetni a dologba, hogy esetleg több legyen benne, mint ami volt. Emiatt a 3-4 alapember mellett mindig az dobolt, gitározott vagy énekelt a zenekarban, aki épp arra járt és ráért. Szerettünk összejárni próbálni, piálni és elcseszni az időnket együtt. Ez volt a dolog egyik fele. A másik fele pedig, hogy túl sokan voltunk benne. Minden 3-4 fős zenekarban akad 1 vagy maximum 2 hangadó, aki erősebb és agresszívabb személyiségjegyekkel rendelkezik, mint a többiek. Egy zenekarban, ahol van 2 gitáros, 1 basszusgitáros, 1 dobos és 3 énekes ott több ilyen ember is összeverődik. A többit szerintem nem kell részletezni. Szerettem nagyon azt az időszakot, de ha reálisan nézem, ennél nagyon több nem volt benne.

És volt szünet, vagy egyből jött a Rém? A koncepció egyből meg volt, vagy közben alakult ki , hogy milyen legyen az első anyag?

Kis túlzással annyi szünet volt, amíg kigugliztam pár youtube videót, hogy hogyan kell megfogni egy gitárt. Az első gitárt, amin elkezdtem gyakorolni még a Redneck egyik gitárosától kaptam kölcsön, aztán kb. fél évvel később vettem egy kissé leharcolt Epiphonet és azon írtam meg az első EP anyagát. Amikor kitaláltam a RÉMet egyből bevillant három olyan téma, ami köré szerettem volna egy-egy lemezt vagy EPt írni. Ebből kettő meg is valósult a Poklade és a Berek kapcsán, ahol már azokat az élményeket és érzéseket használtam fel, amelyek a RÉM megalakulásakor arra inspiráltak, hogy hangszert fogjak a kezembe. Ha a zenei oldalát kérdezed akkor arra is volt mindkét esetben konkrét elképzelés a fejemben mind a hangzás, mind a dalok kapcsán, na és ezek azok, amik végül full nem úgy valósultak meg. Nyilván, ha 15-20 éve gitároznék és zenélnék akkor sokkal jobban ki tudtam volna játszani magamból azokat a témákat vagy motívumokat, amelyekkel fel akartam vértezni a két anyagot. Talán cirka 10-15 év múlva biztos jobban ki fogom tudni adni magamból azt a zenét is, ami a fejemben megíródik és talán jobban is fog szólni. De hát ez az igazi szépsége az egyszemélyes projekteknek. Csinálhatsz egy csomó olyat dolgot, amihez igazából nem is értesz.
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://opiumbarlang.blog.hu/api/trackback/id/tr3916608470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása