2021. október 05. 11:40 - Professor_Nagaarum OMons

Fattyú - Torony (2021)

Bakancsok lépte a latyakos hóban... Valami áttelelő madár csiripel... Egy súlyos ajtó nyílik és közben nyikorog. A vándor odalép a pulthoz, és malátasört kér a csapostól. Leül az asztalhoz, meghúzza a korsót, majd tép egy darab húst a csontjáról...

Akár egy 90-es évekbeli RPG-nek is lehetne a kezdete ez a pillanatkép, és körülbelül itt döbbentem rá, hogy én egy nagy marha vagyok. Nameg mikor felvilágosítottak, hogy a dungeon synth olyan, mintha egy régi számítógépes játék zenéjét hallgatnám. Ahhhhhha! Köszi! 

fattyu_torony.jpg

A Fattyú Madarasi Tamás ámokfutása, és ez az anyag nem éppen azon a vonalon haladt tovább, amit megszoktunk tőle. Itt bizony a dungeon synth volt a cél, illetve a Faggot által egy hét alatt megírt lemezre való válaszcsapás. Azt kell mondjam, hogy zenei szempontból a dungeon synth rész jobban is sikerült. És most fel is boncolom, ez pedig az Ópiumbarlang egyik nagy előnye más zenei webzine-hez képest, hogy kurvára leszarhatom, hogy magamról is írok vagy a barátaimról, mivel itt aztán nincs szakértőiség vagy szakmaiság, csak a lazaság. Mindjárt hallgatok is valami 80-as évekbeli popzenét jól...

Tehát Tamás olyan légkört teremtett, amitől majdnem elsírtam magam, hiszen felrémlett az egyéni rekordom, amikor LAN partyban tizenhat óráig nem álltam fel a székből, mert Warcraft 2 ment, és végül én vesztettem a haver elleni összecsapásban. Ezt úgy kell érteni, hogy se enni, se inni, se hugyozni nem álltam fel a székből tizenhat órán át. Vagy amikor a kolesz portás benyitott, hogy mi a baj, mert Doom 2-vel nyomultunk szintén LAN-on, és nem értette, mi ez az üvöltözés. Megnyugtattuk, hogy szeretjük egymást, csak pont most nem.

Én csak két dolgon javítanák Tamás helyében. Az egyik az örök mániám, a sztereó hangkép. Túl hangsúlyosak szerintem a panorámázások, 100 %-ot jobbra - balra sosem szerencsés húzni, már csak a fülhallgatósok miatt sem. A másik, a vinyl effekt, ami egy kicsit el van túlozva. Túlvezérlésnek tűnik. A hangerőket is összébb lehetne hozni, de egy hét alatt ez kiváló teljesítmény.
Ami nagyon tetszett viszont az a dobok, illetve a tamtamok hangja. A kezdő tétel mellett még a Bánya és a Torony a kicsúcsosodás számomra. A szintetizátorok hangja telitalálat. Gondoltam, hogy megemlítem a maszter minimális miben létét, de szakbarbárként azt hiszem, hogy ennek ilyennek kell lennie. Mike666 biztosan tudja. Majd hozzászól. A háttértörténet is ötletes, ebből lehetne akár egy sorozatot is csinálni. Én legalább is szívesen hallgatnám Kuthen és Kajdum sztoriját részleteiben is.

A grafikai munka külön pontozandó, és maximumot ér.

9/10 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://opiumbarlang.blog.hu/api/trackback/id/tr6916708838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása