2021. július 16. 00:22 - Professor_Shub Niggurath

On Graves - Of Decadence (2021)

on_graves.jpg

Idén nagyon pörögnek az EP-k, talán még jobban is mint a nagylemezek. Show Me The Body, Turnstile, Oaken csak pár a közel múltból ami nagyon beadta. Most meg itt van az amit nagyon vártam idén, nem mintha tudtam volna biztosra, hogy jön, de azért a mintából lehetett következtetni.

2019 óta évente durrant ki egy EP-t ez a két személyes csoda, amit On Graves-nek hívnak. Egyébként feltünően sok két szeméyles banda mozgolódik mostanában itthon, amiknek valami köze mindig van a black metalhoz és általában rohadt jó is amit csinálnak. Én személyszerint a srácok hangzásába lettem szerelmes. Ami egyfajta black metal és hardcore, post-hardcore keveréke, amin az ének sokszor a háttérbe szorul, hogy már szinte instrumentális, viszont úgy is rohadt izgalmas marad. Mióta hallgatom van egy érzésem, a hangzással kapcsolatban, hogy én amúgy tudom mi ez, de a harmadik cuccig nem jöttem rá. A vicc meg az hogy a harmadikra kicsit halványult az érzés, de baszki ilyen lenne a Baptists ha black metalt játszana! Ha meg nem vágod a Baptists-et simán ki hagyod a jelenleg az egyik legjobb crust/hardcore őrületet az államokból. Az egész ugyanolyan nyersen és húsba vágóan szólal meg, szutykos és mosdatlan az egész, közben meg a dob olyananokat ver, hogy már a pulzusom se tudja hova dübörögjön.

Az ének az én ízlésemnek kicsit hátul van, de igazából azt nem tudom elvitatni, hogy egyébként ide illik. Szóval eddig a hangzásba voltam szerelmes, még most is, viszont úgy érzem már a dalok is felérnek oda ahol a megszólalás van. Sokkal jobban átgondoltak a szerkezetek, a dallamok egyszerre mocskosul parasztak de mégis fifikásak is. Feltünően kísérletezgettek rövidebb és hosszabb dalokkal is, én igazából nem is tudom eldönteni melyik működik jobban. De az tény, hogy a középtempós részek picit hangulatosabbak. Viszont az egésznek a tempója továbbra is olyan, mint amikor egy slasher horrorban éppen huszonhárom és félszer szúrkálnak le valakit egy konyhakéssel, a hangulata viszont meg, mint egy Robert Eggers filmnek. Sötét, mocskos és dohos, az orrodon át a tűdődik hatolnak a sötét kezek kíméletlen fojtogatása, oszt vagy túl éled vagy nem.

9/10

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://opiumbarlang.blog.hu/api/trackback/id/tr8616628900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kútmester 2021.07.16. 11:00:46

Nem lenne rossz, csak ne lenne ennyire háttérben az ének.

Professor_Shub Niggurath 2021.07.29. 10:47:15

@Kútmester: Bennfentesek elmondása szerint, Máté így szereti a vokált, szóval valószínűleg ez így is marad már.
süti beállítások módosítása